21.2.2007

Helmikuun tekemisiä

Blogger on päivittänyt sisältöään eikä Mika ole ehtinyt päivittää tätä blogia, eli hirveän moneen askeleen ja rekisteröimisen päässä että pääsi lisäämään uusia juttuja. Nyt on ainakin Google sähköpostit ja kaikki pakolliset, silti valittaa... Ei ole helppoa.

Olkavöiden paikat. Fia sääntöjen mukaan kiinnikkeiden pitää kestää 14700N per vyö, pelkälle putkelle kyseinen kuorma on kestoon nähden nelinkertainen, eli pitää vähän kikkailla että paikan saa kestämään. Tulee kevyempi kuin ylimääräinen turvakaariputki, ja tavaratilasta tulee järkevämmän muotoinen.

Sähköjen asentaminenkin on aloitettu, vakio R1 johtosarjaa on selvitelty ja sähkökilkkeet on asennettu autoon.

Päätettiin asentaa yksi turvakaariputki suojaamaan jalkoja, tulee vielä diagonaali "kattoon" suojaamaan kypärää. Rattiakselia on soviteltu, ja tulipeltiä on rei'itetty muutamaan otteeseen. Päävirtakatkaisijan on löytänyt paikkansa ja huoltoluukkua sovitellaan kardaanitunnelin päälle. Myös lokasuojat on kiinnitetty.

Tarkempi kuva takalokasuojan yläkiinnityksestä, sisäpuolella myös muutama ruuvi.

Tässä vaiheessa on niin paljon pähkäilyä ja tavaroiden odottelua että päätettiin siirtää ykkösauto pöydälle. Miettiessä on mukava ahertaa runkoa kasaan, ei ainakaan tarvi miettiä kun kertaalleen on jo treenattu, tekee vaan.

Vaihdekepin vaijerin sijoitus. Vaihdekeppi tulee turvakaaren viereen.

Ja vaihdekepin vaijeri vaihteiston päässä.

Ei kommentteja: