9.2.2007

FEA, Locostrunko turvakaarella

Lujuuslaskeminen jatkuu.

Nyt rungon malli vääntyy 1,7 astetta samoilla voimilla kuin edellisessä kuvassa. Turvakaaren lisääminen ja muutama hienosäätö siis auttoi. Jäykkyyttä on nyt 70% enemmän verrattuna entiseen. Suunnilleen 30% tuli pelkästä perusturvakaaresta, ja kun kattoon lisää diagonaaliin niin lisäys turvakaaresta oli yhteensä n. 50%, eli kattotanko jäykistää aika pirusti.
Keulapalan väritkin näyttävät että keula vääntyy tasaisemmin kuin ennen, ja turvakaari jakaa voimaa takakontinkin puolelle.

Ehkä vähän optimoimista vielä turvakaaren ja rungon kanssa että saa voimat jakautumaan tasaisemmin. Opin myös liittämään levyjä putkiin (oli aika pieni ongelma, kuten yleensä on), ne vaan hidastavat laskemista. Putkirungon laskemiseen menee sekunteja, kun levyihin menee minuutteja...

Ei kommentteja: