Kun runko oli pöydällä päätimme tehdä etu- ja takajousituksen kiinnikkeet.
Etujousitus työn alla. Korkeus mitattiin suorakulmalla.
Etujousitusta tehdessä asetimme runko suoraan verrattuna jigipöytään ja jousitus on mitoitettu jigipöydän mukaan. Molemmissa rungoissa on ollut muutama milli heittoa, ja vaikka Mikan runko on parempi kuin eka runko, niin esim. keulaneliö on vasemmasta yläreunasta muutaman millin liian edessä, eli heittoa on jonkinverran. Kun jousitus tehdään jigipöydän mukaan ja mitataan keskelle, saadaan jousituspisteet tarkasti paikoilleen vaikka runko olisikin vähän kiero.
Yllätys oli suuri kun reiät olivat melkein täydellisesti linjassa. Viimekerralla käytettiin 10mm kierretankoa, joka ei keskittänyt yhtä hyvin kuin 10mm halkaisijaltaan oleva terästanko. Tangon sai helposti rei'istä pois ja se oli helppo työntää takas läpi. Valitsimme uniball nivelet sen takia kun uskoimme ettemme saisi tarpeeksi tarkkaan linjaan että muovinivelet toimisivat. Uniball nivelillä ei ole yhtä tarkkaa vaikka niistä saakin sääntöjen mukaan 3% painolisän.
Jousituksen kiinnikkeet on hankittu Autosähkö T. Kellosalolta.
Yritin ottaa kuvaa suoraan reiästä läpi. Katsoin kai vinoon kameran etsimen läpi niin näytti kuin saisin kuvaa keskeltä läpi. Tallikamerana Canonin 400D josta näyttö on mennyt rikki niin ei pääse katsomaan kuvia samaan aikaan kun on niitä ottamassa.
Tehtiin jousitus vähän väärässä järjestyksessä. Edellisessä locostissa alemmat kiinnikkeet laitettiin ensin, silloin ei ole pystyputkea tiellä niin terästangon saa kummankin kiinnikkeen läpi että ne ovat linjassa toistensa kanssa. Alatukivarsien kiinnikkeiden suhteen se ei enää onnistunut.
Takajousituksen kiinnikkeet. Päätettiin korottaa hieman että olisivat ajokorkeudessa vaakasuorassa. Vanhat reiät näkyvät kuvassa. Piti tarkistaa mitat muutamaan kertaan kun lähes 100mm muutos entisestä tuntui melko hurjalta.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti